Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till sidfoten
En grupp människor iklädda Klättermusen-kläder poserar utanför en Klättermusen-butik i en galleria.

  • Case
  • Bank
  • Garantier
  • Marknader

Hemligheten bakom Klättermusens succé i Asien

Friluftsmärket som grundades i Åre på 1970-talet har nu halva sin omsättning i Asien. Så här gjorde Klättermusen succé i öst.

Hemligheten bakom Klättermusens succé i Asien
Mikael Wettergren och SPI Global Plays chefsdesigner Nicole Lindkvist på plats i ett lekland.

  • Case
  • Finansiering
  • Marknader
  • Exportstöd

Svensk konkurrensfördel i Asien

SPI Global Play växer stort och designar bland annat ett lekland till den thailändska kungens nya köpcentrum.

Svensk konkurrensfördel i Asien
Två glas med äppelmust står på ett bord framför en skål med äpplen och två flaskor kullamust.

  • Case
  • Garantier
  • Marknader

Skånsk must ska bli ett måste i Asien

På butikshyllor på Bali, och i Singapores köpcentrum, är kylarna fulla av skånsk äppelmust. Det är resultatet av Kullamusts tioåriga satsning på att nå 4,8 miljarder asiatiska konsumenter med sin ”exotiska” dryck.

Skånsk must ska bli ett måste i Asien
Några N-O-S-båtar på havet

  • Case
  • Hållbarhet
  • Garantier

Uppdraget: Att leverera personal på öppet hav

Svenska N-O-S transporterar servicepersonal till vindkraftsparker långt ute i havet. Efterfrågan är stor och statliga EKN har varit med och stöttat den gröna tillväxtresan.

Uppdraget: Att leverera personal på öppet hav
Kvinna cyklar på en Ecoride-cykel med ett barn i en stol på pakethållaren

Ecoride löser säsongsutmaningen med EKN

Ecoride har sålt 125 000 elcyklar till Sverige och Europa. När de behövde en kredit för att hantera likviditeten under vintern föreslog banken ett samarbete med EKN.

Ecoride löser säsongsutmaningen med EKN